Sabtu, Ogos 22, 2015

Kebaikan Mengikuti Kelas Tambahan

Pengenalan 
- Kelas selepas waktu pembelajaran formal di sekolah - percuma dan berbayar - kelas untuk peperiksaan UPSR , PT3 , SPM dan STPM

Isi Penting

1.Menambahkan pemahaman sesuatu subjek - Subjek di ajar guru tidak sempat di habiskan semasa pembelajaran formal - pelajaran yang tertinggal di ajar melalui kelas tambahan. 

2.Meningkatkan penguasaan teknik menjawab soalan peperiksaan -biasanya kelas tambahan berfokus kepada peperiksaan-latih tubi soalan peperiksaan-guru akan mengajar teknik menjawab yang berkaitan subjek diajar.

3.Mengisi masa lapang dengan aktiviti yang berfaedah- tidak akan membuang masa dengan menonton televisyen, bermain permainan video dan bersembang dalam talian seperti 'Whatsapp' dan 'Facebook'.

4.Kelas tambahan percuma di sekolah  -diajar oleh guru mereka sendiri - menjimatkan kos perbelanjaan ibu bapa - secara tidak langsung membantu meringankan bebanan kewangan ibu bapa murid.


Penutup 

Kelas tambahan banyak kebaikan - murid perlu manfaatkan - ibu bapa galakkan anak-anak mengikut kelas tambahan- untuk kejayaan murid itu sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan