Jumaat, Jun 14, 2019

Hobi Saya

Karangan cerita


 Hobi ialah aktiviti yang dilakukan pada masa lapang. Semua orang mempunyai hobi. Antara hobi yang biasa dilakukan ialah berkebun,memelihara haiwan, membaca novel,bermain permainan komputer, menonton televisyen dan sebagainya.
      
 Hobi saya ialah bermain bola sepak. Hobi ini saya lakukan pada waktu petang dan pada masa cuti sekolah. selepas menyiapkan kerja sekolah yang diberi oleh guru saya akan bermain bola bersama-sama rakan di padang permainan berhampiran rumah kami.
    
 Dengan bermain bola sepak badan kita akan mudah mengeluarkan peluh.Melalui hobi ini saya dapat menyihatkan badan. Apabila bermain bola sepak, saya menggunakan banyak tenaga dan pergerakan.  Lemak dan kalori yang berlebihan dapat dibakar. Dengan ini berat badan saya dapat dikawal dan mengelakkan terjadinya obesiti. Saya ingin menjadi pemain terkenal suatu hari nanti dan mewakili negara dalam kejohanan bola sepak dunia.


 Ibu bapa saya sentiasa memberi galakan sepenuhnya kepada saya untuk bermain bola sepak. Mereka menghantar saya ke akademi bola sepak supaya saya dapat belajar teknik mengawal bola secara profesional.Hal ini demikian kerana  dalam permainan bola sepak kita perlu mahir mengawal bola dan melakukan tendangan yang baik.

 Selain itu, melalui hobi ini saya mendapat ramai kawan. Secara tidak langsung saya dapat belajar bergaul dengan orang lain dan merapatkan hubungan persahabatan dengan jiran dan rakan sebaya saya. 
   
 Kesimpulannya, hobi bermain bola sepak memberi pelbagai faedah. Hobi ini akan saya teruskan sehingga dewasa. saya amat  berharap suatu hari nanti  dapat mewakili sekolah, negeri dan negara dalam permainan ini.

Muat turun karangan hobi saya di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan