Ahad, Oktober 06, 2019

Karangan Ucapan Perpisahan Guru.

Contoh karangan ucapan perpisahan guru.

Yang dihormati Tuan Pengerusi Majlis, yang berusaha Tuan Guru Besar, guru-guru dan rakan-rakan seperjuangan yang dikasihi.

Hadirin yang dihormati,

            Terlebih dahulu, saya mengucapkan terima kasih dan berbesar hati kerana pihak majlis sudi menjemput saya untuk menyampaikan ucapan dalam majlis pada hari ini. Sebagaimana yang kita ketahui, majlis ini diadakan adalah untuk meraikan cikgu Romzi yang akan berpindah ke sekolah lain tidak lama lagi.

            Sesungguhnya kita tidak menyangka bahawa beliau akan pergi setelah sekian lama mencurahkan bakti di sini. Kita berasa amat sedih kerana akan kehilangan seorang guru yang sangat dedikasi terhadap tugasnya.

Hadirin yang dikasihi,

            Pengorbanan dan jasa beliau kepada kita tidak ternilai harganya. Beliau telah banyak membimbing dan memberikan tunjuk ajar kepada kita. Selain itu, beliau juga sentiasa mengambil berat dan sanggup meluangkan masa mengadakan kelas tambahan kepada murid-muridnya.

            Saya mewakili semua murid, mengucapkan jutaan terima kasih kepada cikgu Romzi. Kami menghargai segala usaha dan jasa cikgu. Kami berjanji akan belajar bersungguh-sungguh agar impian dan cita-cita kami tercapai.

            Kami juga meminta ampun dan maaf daripada cikgu jika terdapat sebarang kesilapan yang telah kami lakukan sepanjang cikgu mendidik kami.

Akhir sekali, saya mewakili semua murid di sekolah ini berdoa agar cikgu akan berbahagia apabila bertugas di sekolah baru nanti. Sebelum mengakhiri ucapan ini, terimalah serangkap pantun daripada saya.

Pucuk pauh delima batu,
            Anak sembilang di tapak tangan;
Walaupun jauh ribuan batu,
            Hilang di mata, di hati jangan.

Sekian, terima kasih.

Sumber :http://sharifahrafidah.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan