Ahad, Oktober 06, 2019

Karangan Ucapan Majlis Perpindahan Guru Kelas

Ucapan : Majlis Perpindahan Guru Kelas

Guru kelas kamu akan berpindah ke sekolah lain. Sebagai Ketua Kelas, kamu diminta menyampaikan ucapan dalam satu majlis perpisahan.

                Yang dihormat Tuan Pengerusi Majlis, yang berusaha Tuan Guru Besar, yang dikasihi guru-guru, yang diaikan Cikgu Ahmad iaitu guru kelas serta rakan-rakan sekelian.

                Terlebih dahulu, saya ingin mengucapkan terima kasih kerana diberi peluang mewakili murid kelas 6 Alpha untuk berucap dalam majlis perpisahan ini. Kami semua berasa sungguh terkejut dan sedih apabila mendengar berita perpindahan guru kelas kami.

Hadirin sekelian,
                Cikgu Ahmad sudah lama berkhidmat di sekolah ini. Beliau mengajar kami mata pelajaran Bahasa Melayu.  Selain itu, beliau juga mengajar kami mata pelajaran Kajian Tempatan.

                Cikgu Ahmad seorang yang sangat baik dan penyayang. Beliau juga merupakan guru yang berdedikasi. Beliau mengajar kami dengan bersungguh-sungguh.

                Cikgu Ahmad telah banyak menyumbang jasa kepada sekolah kita. Banyak murid tahun 6 mendapat gred A dalam mata pelajaran Bahasa Melayu. Ini  disebabkan usaha beliau yang gigih mengajar kami tanpa jemu.

Hadirin yang dihormati,
                Cikgu Ahmad merupakan guru penasihat pasukan bola sepak SK Kerteh. Beliau selalu melatih pemain bola sepak untuk meningkatkan kemahiran dan stamina. Pada tahun 2018, kita telah mendapat johan bagi Pertandingan Bola Sepak bawah 12 Tahun peringkat kebangsaan.   

                Kami mendoakan semoga cikgu gembira dan bahagia di sekolah baharu. Kami akan sentiasa mengingati cikgu. Saya akhiri ucapan saya dengan serangkap pantun:

                Hari ini hari Ahad
                Lusa hari Selasa
                Terima kasih Cikgu Ahmad
                Jasa cikgu kami tak lupa

Sekian, terima kasih.

Sumber : http://karanganskk.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan