Jumaat, Januari 17, 2020

Laporan Perkhemahan Pengakap

Karangan Laporan : Laporan Perkhemahan Pengakap
Soalan : Unit beruniform di sekolah kamu telah mengadakan perkhemahan.
Sebagai setiausaha, kamu diminta menulis laporan tentang perkhemahan tersebut..
Tulis laporan itu selengkapnya.



  Pada 25 hingga 26 April 2013, Persatuan Pengakap Sekolah Kebangsaan Kerteh telah mengadakan perkhemahan di Air Terjun Sekayu. Perkhemahan selama dua hari ini telah disertai oleh 35 orang pengakap dan 5 orang guru pengiring. 

  Aktiviti perkhemahan ini bertujuan untuk membina ketahanan fizikal dan mental, membentuk keyakinan diri dan memupuk semangat bekerjasama dalam kalangan peserta. Selain itu, aktiviti ini juga bertujuan untuk menyampaikan rasa cinta terhadap alam sekitar.

  Sepanjang perkhemahan itu, para peserta dibahagikan kepada lima kumpulan. Setiap kumpulan mempunyai seorang ketua yang bertanggunjawab memimpin ahli kumpulannya. Sebarang masalah yang timbul dalam kalangan ahli, akan dibincang dengan ketua kumpulan.

  Banyak aktiviti yang telah dijalankan sepanjang perkhemahan itu. Antaranya ialah merentas hutan, kawad kaki, lakonan dan sebagainya. Aktiviti ini berjalan lancar dengan kerjasama dari semua peserta.

  Perkhemahan ini telah berjaya mencapai matlamatnya. Para peserta dapat mengutip pengalaman berharga dan pelbagai pengetahuan baru. Malah hubungan antara pengakap bertambah erat.

Disediakan oleh                                                                                          27 April 2013
(Ikhwan Hadi)
Setiausaha Persatuan Pengakap
SK Kerteh


Tiada ulasan:

Catat Ulasan